Saturday, February 4, 2012

Hostel


hyep... wah lama gak kan Ieyda xhapdet blog nie... sampai ada tikus masok dah dlm blog nih... kehkehkeh.... ok Ieyda penah hapdet post pasal hostel sblum nie tapi Ieyda dah delete... segan lak owang baca... ok memang Ieyda still tak boleh tahan duduk kat asrama.. tapi setiap kali solat Ieyda akan doa supaya Allah tabahkan hati Ieyda masa duduk kat asrama... tapi kalu Ieyda tak leh tahan gak maybe tawun depan Ieyda dah tak mau duduk kat asrama dah... sebab?? sebb tawun depan Ieyda dah ada lesen.. so Ieyda nak berulang.... I don't care... bila Ieyda rasa macam lama nak duduk kat asrama ja mesti Ieyda ingatkan yang dalam 6 or 7 bulan ja lagi nak duduk kat asrama... sebab Ieyda kat 6 or 7 bulan??? ye la kalu dah tolak segala macam cuti tu tak ke tinggal 6 or 7 bulan je lagi.... kan3... pandai tak Ieyda...

Sebenarnya ada banyak sebab Ieyda tak tahan duduk kat asrama...sebab pertama mesti la tak leh berenggang ngan mak n ayah kan... sebb yang laen ialah Ieyda tak boleh kejar masa ok... sebb kalu duduk kat hostel kna kejar masa... ye la... cikgu kata kalu duduk asrama lagi bek sebab boleh ulang kaji ngan kawan2 kan... pastu cikgu kata kalu duduk asrama boleh belajar duduk kat asrama sebb nnty bila masok universiti pown kna duduk kat asrama jugak... ada banyak beza duduk kat asrama universiti n asrama sekolah.... asrama universiti boleh wak masok netbook, nset n alat2 telekomunikasi yang laen... senang... dorm dy pown ada dua orang ja... kalu dorm sekolah ada lebih daripada sepuluh... dorm Ieyda ada 25 orang.... n asrama sekolah tak boleh wak masok nset, netbook n yang laen2... sebab Ieyda tak kluar asrama tawun nie?? sebab Ieyda pkir tawun nie mak ngan ayah Ieyda dah banyak abeh duet kat Ieyda semata-mata nak masokkan Ieyda kat hostel tu... so Ieyda kena la kuatkan aty ckit kan... memang Ieyda akan nangis tiap2 ari... kalu balek umah pown Ieyda akan nangis jugak sebb Ieyda selalu bandingkan sekolah lama Ieyda ngan sekolah bawu Ieyda...... dah la tak nak citer dah... air mmata dah berlinangan dah nie....hukhukhuk

✿ Haep Thanks coz sudi singgah sini and baca entry Ieyda ✿

No comments:

Post a Comment

copyright: Hak milik Blog Syahida Razak