Sunday, November 6, 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.....

      Assalamualaikum... n slamat aidiladha.... hurm aku xsambut pown hari raya nie sebab aku xniat masa mandi pagi td... tapi aku join ja... ehe... pagi tadi mak aku ajak pi umah cik aku sebab cik aku wat kenduri kekah.. tapi aku malas la nak pi bab aku xsuka suasana yang ramai owang nie.. so aku punya idea jahat muncul la... iaitu aku soh Dalila mai umah aku sebelum kami pi umah tok aku sebab mesti mak aku xajak aku pi kalu owang ada kat umah... pastu pagi tadi pown aku wat la lambat-lambat... sementara nak tunggu Dalila... lama gak aku tunggu last-last dia mai gak... elok dia mai 2 mak aku nak pi umah tok aku dah... tapi sebelum mak aku pi tu dia dah warning aku siap.. soh aku pi gak... aku malas nak pi pown ada sebab gak... tapi aku malas la nak cita...


    Pas mak aku pi tu aku tanya kak aku dia nak pi umah tok aku pukol wapa.. elok dia kta pukol 1.30 P.M. aku pown cepat siap-siap aku pi umah Dalila... sampai-sampai ja sepupu dia yang gediks tu ada... aku pown jadi la hipokrit sat... senyum ja jumpa dia... dia mai umah Dalila just nak ajak Dalila gi jumpa jantan.... Dalila xmau pi.. dia soh adik dia teman... pas adik dia pi ngan sepupu dia tengok-tengok adik dia balik pulak...bila tanya adik dia kata sepupu dia tinggal dia... aku pown malas la nk amek taw... aku dok tunggu sepupu Dalila yang laki tu mai... tapi dah lambat sangat aku pown balik la...


    Pas balik tu aku xsempat nak rehat lagi kak aku dah tunggu dah nak pi umah tok aku... pastu aku cepat-cepat la amek helmet.... cut the story... aku pown balik la umah dengan hati yang gembira... lega hati aku sebab perkara yang aku risaukan xberlaku... k larh aku stop smpai sni ja... mak aku dah panggil... ok larh aku sambung balik...  pas mak aku panggil tadi mak aku soh aku siap-siap nak pi umah tok sebelah ayah aku la... sementara nak tunggu kak aku balik aku tidur larh dulu... dok jap kak aku balik pastu aku tanya dia nak pi x umah tok aku... pastu dia gtaw ayah aku yang dia xmau p.. aku pown malas la nak pi tapi dah terpaksa pi la jugak.. dok sat kak aku kata dia nak pi gak... lega ati aku...


    Lepas sampai ja umah tok aku kami tengok macam xdak orang tapi ayah aku masok gak la umah tok aku... dok kejap chu aku col... dia kata dia nak pi umah aku tapi minyak keta dia abeh masa dok kat kedai makan Pak Su Di Don... apa lagi suma pakat kalut la... last-last ayah aku col dia punya pekerja soh pi beli minyak... masa dok tunggu depa balik tok aku ngan sepupu laki aku dok la kat depan tu... sepupu aku tu dok kira ngan nset dia ja... sekali aku tengok dia pakai nset kna-kna iPhone la.... huh tension btoi aku... aku nak pkai nset tu lama dah tapi xdpat-dapat... last-last dia yang pakai dulu... dah rezeki dia biar larh.... aku xkisah sangat... dok kejap Mak Lang aku mai.. sepupu aku tu pown dah kluaq.. besa larh laki la katakan... dok jap chu aku sampai balik dah... suma balik dengan rupa yang gembira sebab lawak la... apa xnya boleh plak minyak abeh masa nak pi umah aku...


    sembang punya sembang dah pukul 11 dah... apa lagi kami pown gerak la pi umah Mak Lang aku lak... p ja sana Mak Lang aku wat rendang ayam sedap giler.. aku ngan kak aku ja dok bedai rendang tu... kami meratah ja...sedap beb... pas keyang kami pown balik la... dalam pukul 11.30 gak la kami balik tu pown sebab dengar bunyi guruh... ayah aku kata tu bunyi guruh angin... takowt hujan lebat la tu yang kami balik tu kami balik 2... sampai umah dalam pukul 12 la... aku penat sangat.. pastu tewus tidur....tidur sampai tulis blog... hebat an3???

✿ Haep Thanks coz sudi singgah sini and baca entry Ieyda ✿

No comments:

Post a Comment

copyright: Hak milik Blog Syahida Razak